حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

تصویب طرح مسجد ثقلین از سوی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد

طرح احداث مسجد ثقلین که از سوی پایگاه بازسازی بقیع به شهرداری مشهد ارائه شده بود در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد جهت اجرا در یکی از نقاط این شهر توسط شهرداری دومین کلان شهر مذهبی جهان به تصویب نهایی رسید.
 
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، کانون قرآن شاهد مشهد، شهر مشهد به عنوان پایتخت مقدس و همیشگی سرزمین بزرگ خراسان دارای پتانسیل‌های ناشناخته‌ای در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است که گاهی استفاده از این پتانسیل‌ها از بسیاری از امور جاری جذاب‌تر و مهم‌تر خواهد بود.
طی ارائه این طرح که از طریق نظام ارائه پیشنهادات به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شد به این نکته نیز اشاره شده بود که وجود احادیث فراوان در مورد بیرق‌های سیاه خراسان در میان سخنان گهربار ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) یکی از نقاط قوت و حائز اهمیت برای برنامه‌ریزان شهری در استان خواهد بود که بررسی موشکافانه این احادیث افق تازه‌ای را فراروی مسئولان شهری و استانی در مشهد مقدس باز خواهد کرد، مدیریت پایگاه ثقلین در توجیه اجرای طرح مسجد ثقلین از سوی شهرداری مشهد به چند نکته اشاره کرده است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
ارائه کردن بیرق‌های سیاه خراسان در قالب یک بسته فرهنگی و اجتماعی با استفاده از نماد ثقلین (قرآن و عترت) در یکی از میادین شهر مشهد و استفاده از یک نماد و سمبل منحصر به فرد کاملا اسلامی و ایرانی در جوار حرم امام رضا (ع) که خود می‌تواند زمینه جذب سایر صاحب نظران در حیطه‌های معماری و شهرسازی و حتی علوم اسلامی را فراهم کند، از جمله این موارد است.
یادآوری می‌شود، طرح مسجد ثقلین به عنوان طرح پیشنهادی از سوی پایگاه ثقلین و سایت بازسازی بقیع به عنوان نمادی برای زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع معرفی شده است.
مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی مشهد مقدس با ارسال نامه‌ای به دفتر سایت بازسازی بقیع ضمن قدردانی از ارائه طرح مسجد ثقلین به این مرکز اعلام کرده است که طرح احداث مسجد ثقلین که از سوی پایگاه بازسازی بقیع به شهرداری مشهد ارائه شده بود در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد حائز امتیاز لازم از سوی هیئت داوران و کارشناسان قرار گرفته و جهت اجرا به تصویب نهایی رسیده است.
یادآوری می‌شود، پیش از این از سوی مسئول سایت بازسازی بقیع طی نامه‌ای به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد اجرای طرح مسجد ثقلین در یکی از نقاط شهر مشهد ارائه شده بود که اکنون و با تصویب کارشناسان مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی