حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

آیت‌الله بروجردی علم‌الهدی بر لزوم زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع تأکید کرد

آیت‌الله بروجردی علم‌الهدی بر لزوم زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع تأکید کردگروه سیاسی و اجتماعی: آیت‌الله سیدمحمود بروجردی علم‌الهدی که به مدت یازده سال امامت جماعت مسجد حضرت علی‌اصغر(ع)، کوچک‌ترین مسجد شهر مشهد را عهده‌دار است طی سخنانی پس از نماز جماعت مغرب و عشا در این مکان بر لزوم برنامه‌ریزی جهت زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع تأکید کرده و مهم‌ترین پشتوانه را برای حرکت در این مسیر وجود چهار حجت خدا در این مکان مقدس عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه قرآنی ثقلین، آیت‌الله سیدمحمود بروجردی علم‌الهدی در بخشی از سخنان خود درباره فعالیت‌های صورت گرفته برای بازسازی بقیع طی سال‌های گذشته به مذاکرات فقیه سبزواری با فرستادگان دولت عربستان در مشهد اشاره کرد و افزود: آن مرد بزرگوار خیلی برای بازسازی بقیع تلاش کرد و حتی موفق شد هیئتی از دولت عربستان را به مشهد دعوت کند و درباره بازسازی بقیع با آنها مذاکره کند، ولی تلاش‌های او به دلیل حاکمیت وهابیت در عربستان بی نتیجه ماند.
وی در فرازی از سخنان خود با بیان خاطره زیارت ائمه هدی در قبرستان بقیع اظهار کرد: آخرین باری که به افتخار زیارت پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره نائل شدم، ۲۸ سال پیش بود، البته در آن‌زمان زائران ایرانی از احترام بالایی در میان دیگر زائران برخوردار بودند و حتی مقامات عربستانی نیز با کمال احترام با زوار ایرانی برخورد می‌کردند.
آیت‌الله بروجردی علم‌الهدی در ادامه سخنان خود با بیان این که در آن سال‌ها درهای قبرستان بقیع هر روز ساعت ۸ صبح برروی زائران باز می‌شد، اذعان کرد: همان زمان نیز فقط زائران مرد امکان زیارت از نزدیک در قبرستان بقیع برایشان فراهم می‌شد و خانم‌ها امکان زیارت از نزدیک در بقیع را نداشتند همچنین آن موقع کسی مزاحم زائران نبود و به راحتی می‌شد کتاب دعا همراه داشت و زیارتنامه خواند.
امام جماعت مسجد حضرت علی اصغر(ع) در بخشی از سخنان خود درباره فعالیت‌های صورت گرفته برای بازسازی بقیع طی سال‌های گذشته به مذاکرات فقیه سبزواری با فرستادگان دولت عربستان در مشهد اشاره کرد و افزود: آن مرد بزرگوار خیلی برای بازسازی بقیع تلاش کرد و حتی موفق شد هیئتی از دولت عربستان را به مشهد مقدس دعوت کند و درباره بازسازی بقیع با آنها مذاکره کند، ولی تلاش‌های او به دلیل حاکمیت وهابیت در عربستان بی نتیجه ماند.
وی یکی از دلایل سختگیری‌ها و بدرفتاری‌های چند سال اخیر مسئولان عربستانی با زائران ایرانی را قدرت یافتن وهابیت در این کشور عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه شخص ملک عبدالله نسبت به جد خود تفاوت‌های زیادی دارد لکن هنوز هم احکام مفتیان وهابی در تصمیمات دولتمردان عربستان سعودی بسیار تاثیرگذار است.
آیت‌الله سیدمحمود بروجردی علم‌الهدی همچنین اظهار کرد: هدایت فرعون و متنبه شدن او امری غیر ممکن بود مع ذلک خداوند متعال به پیامبر خود موسی(ع) دستور می‌دهد که با زبان خوب با وی سخن بگوید و سعی در هدایت او داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود پیشرفت هر کسی را تابع اخلاق خوش او ذکر کرد و افزود: یکی از دلایل پیشرفت سریع دین مبین اسلام در ۲۳ سال طول عمر شریف حضرت رسول اکرم(ص)، خلق عظیم ایشان بود.
یادآوری می‌شود، نمازهای صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا، همه روزه در مسجد حضرت علی اصغر(ع)مشهد به امامت آیت‌الله سیدمحمود بروجردی علم‌الهدی به جماعت برگزار می‌شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی