حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

خدمات طراحی لوگو و لوگو موشن ، logo motion

در این مطلب با بحث لوگو موشن یا لوگوی متحرک در خدمت شما هستیم. امروزه با همه گیر شدن رسانه های تصویری و البته تاثیر تبلیغات ویدئویی، موشن گرافیک ها رونق زیادی در بازار تبلیغات پیدا کرده‌اند.اهمیت و قدرت موشن گرافیک در برندسازی و تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله موشن گرافیک و اهمیت آن در تبلیغات را مطالعه فرمایید. یکی از مزیت های مهم موشن گرافیک انتقال پیام در کمترین زمان است. ماندگاری پیام با این روش تبلیغاتی، در ذهن مخاطب بسیار بیشتر از روش های دیگر است.بنابراین یک موشن گرافیک حرفه‌ای میتواند تاثیر زیادی در برندسازی یک نام تجاری داشته باشد.لوگو موشن یکی از تکنیک‌های موشن گرافیک است که می‌تواند تاثیر زیادی بر برندینگ یک نام تجاری داشته باشد.

لوگو موشن چیست؟

اما لوگو موشن چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید تا به حال دیده باشید که لوگوی یک برند خاص به صورت متحرک در ابتدا یا انتهای یک ویدئوی گرافیکی یا یک تیزر تبلیغاتی نشان داده می‌شود.لوگو موشن روشی است که در آن یک آرم به وسیله صدا و نمادهای گرافیکی متحرکت به صورت متحرک در می آید. درواقع  لوگوی متحرک یکی از زیر شاخه‌های علم گرافیک است که با استفاده از دیگر تکنیک‌ها اعم از انیمیشن و طراحی موشن گرافیک، اقدام به طراحی لوگوی متحرک میکند.

لوگو موشن یا لوگو اینترو چه کاربردی دارد؟

هدف اصلی در ساخت لوگوی متحرک یا لوگو اینترو (Logo Intro) ، برندسازی نام شرکت به وسیله‌ی لوگوی متحرک شرکت است.لوگوی متحرک می‌تواند لوگو و نماد شرکت‌ها را با استفاده از برنامه و نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌ صورت خلاقانه‌ای به مخاطبان معرفی کند. یک لوگوی متحرک تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک لوگوی بی تحرک دارد.از طرفی امروزه لوگو موشن به تنهایی یکی از روش‌ها و ابزارهای جدید و پر بازده برای انتقال محتوای تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ طوری که جذابیت و بازدهی آن از دیگر روش‌های تبلیغاتی نیز بیشتر است.از لوگوی متحرک میتوان در انواع ویدئوها و تیزهای تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک ها استفاده کرد. اما کارکرد های لوگوی متحرک را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:

  • یادآوری برند
  • ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب
  • معرفی برند
  • تبلیغات کوچک
  • استفاده در تبلیغات ویدئویی
  • تاثیر آنی بر مخاطب
  • اعتمادسازی

در تمامی این موارد، یک لوگوی متحرک میتواند در جهت تامین مقتضیات برند سازی یک نام تجاری ایفای نقش کند. اگر شما نیز به دنبال سود بردن از فواید این تکنیک هستید، همین حالا با مشاورین ما تماس بگیرید و ساخت لوگو موشن برند خود را به تیم طراحی آکادمی رابعی واگذار کنید.شاید بتوان سایه بازی را اولین نمونه های موشن گرافیک دانست که در آن از حرکت سایه ها برای انتقال محتوا استفاده می شده است.

زمانی برای ساخت و تولید یک فیلم کارتونی برای هر لحظه از کار باید نقاشی‌هایی را روی کاغذ می‌کشیدند و با حرکت سریع و پشت هم آنها یک کارتون متحرک می‌ساختند.اگرچه موشن گرافیک و انیمیشن از نظر کارکرد و رویکرد تفاوت بسیاری باهم دارند اما از نظر روشکرد (روش کارکرد) کاملا مشابه هم هستند.بر خلاف انیمیشن، موشن گرافیک زمانی هویت خود را پیدا کرده است که تکنولوژی رشد چشمگیری داشته وغول‌های نرم افزاری پا به میدان گذاشته‌اند و امکان ساخت انیمیشن‌ها و موشن گرافیک های پیشرفته و با کیفیت را فراهم کرده‌اند.

حتی می توان گفت موشن گرافیک با تکیه بر همین تکنولوژی و بر اساس پیشرفت نرم افزارهای کامپیوتری توسعه پیدا کرده است.به هر حال امروزه کار به جایی رسیده است که هر روز نمونه های فراوان موشن گرافیک تبلیغاتی را حتی برای تبلیغات کوچکترین محصولات در فضای مجازی و تلویزیون مشاهده می کنیم.به طور کلی می توان گفت بازار تبلیغات و علم گرافیک (یا هنر گرافیک) پیوند محکمی با یکدیگر بر قرار کرده اند و موشن‌ گرافیک‌ ها به دلیل جذابیت بصری، سرعت و انعطاف بالایی که در انتقال پیام دارند، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند و در برخی اوقات می‌توانند به دلیل اثرگذاری بالایی که دارند، دیدگاه یک جامعه را در موضوعی معین به کلی تغییر دهند.بنابراین امروزه موشن گرافیک نقش انکار ناپذیری برای تبلیغات انواع محصولات و خدمات مختلف دارد که غفلت در این باره شما را از قطار سریع تبلیغات رقبا عقب خواهد انداخت.در این مطلب ما قصد داریم نگاهی کوتاه به اهمیت موشن‌ گرافیک و کارکردهای آن در تبلیغات داشته باشیم.

انواع تبلیغات

شناختن انواع تبلیغات میتواند شما را با موقعیت های تجاری کسب و کارتان آشنا کند و شما می توانید روشی را که برای شما سودمند تر و مناسب تر است انتخاب کنید و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید.

امروزه روش های تبلیغات بسیار پیشرفت کرده و با شناسایی هدف به سوی تبلیغات هوشمند پیش می رود.در ایران نیز به فراخور امکانات نرم افزاری و سخت افزاری که وارد کشور می شود تبلیغات شکل های نوینی به خود گرفته است.یکی از شاخصه های اصلی موفقیت در امر تبلیغات توجه به جامعه هدف آن محصول و در نتیجه انتخاب یک روش متناسب با نیاز آن ها می باشد تا بتوان دسترس پذیری لازم را برای آن ها ایجاد نمود.

همچنین بررسی وضعیت بازار و پیش بینی میزان فروش از دیگر مسائل قابل توجه و بررسی می باشد که افراد در مشاغل مختلفی که هستند باید به آن توجه نمایند تا با انتخاب درست روش تبلیغاتی خود بتوانند در بهترین شرایط اقدام به استفاده از آن نمایند.تبلیغات از نظر محتوایی سه به دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • دسته اول تبلیغات آگاهی دهنده هستند که برای آگاهی مخاطب از وجود خدمات یا محصولی استفاده می شوند.
  • دسته دوم تبلیغات ترغیب کننده اند که مخاطب را به مزیت های محصول متوجه می کنند.
  • دسته سوم نیز تبلیغات یاداوری کننده اند که برای یاداوری و حفظ مشتریان انجام می گردد.

از طرف دیگر از نظر روش، تبلیغات به چند دسته از جمله محیطی، رسانه ای، اینترنتی تقسیم بندی می شوند.تبلیغات محیطی که بیشتر برای معرفی محصولات و خدمات با کاربری عمومی مناسب است که شامل بیلبوردها، تابلوهای بالای مغازه یا روی دیوار، تابلوی روی پل هوایی، داخل مترو و … میشود. مزیت مهم این روش در دسترس بودن برای عموم مردم است و مردم ناچار به مشاهده آنها هستند.

تبلیغات رسانه ای تبلیغاتی است که در تلویزیون، رادیو، روزنامه و … نشان داده می شوند و هرچند که هزینه زیادی برای تبلیغ دهنده در پی دارند اما بازخورد بسیار زیادی می توانند داشته باشند.تبلیغات اینترنتی هم به علت استفاده عموم مردم از اینترنت و تعامل عمیقی که در آن میتوان با مخاطب برقرار کرد بسیار مورد توجه است.از طرفی مزیت مهم تبلیغات اینترنتی ارزان بودن آن است. تبلیغات اینترنتی شامل : تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و تبلیغ در وب سایت ها و وبلاگ هاست.

انواع تبلیغات اینترنتی

حال که با انواع تبلیغات آشنا شدیم اجازه دهید بر روی تبلیغات اینترتی بیشتر تمرکز کنیم.علت تمرکز بر روی این روش در دسترس بودن بیشتر این روش و ارزان بودن آن است.تبلیغات اینترنتی به صورت های مختلفی انجام می شود که مهم ترین روش های آن در زیر آورده شده است:

  • تبلیغات بنری: در این روش تبلیغی، بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات متنی: در این روش، تبلیغ آگهی‌ دهنده به شکل یک متن نمایش داده می‌شود که در موتورهای جستجو دیده می‌شود و خوب البته مزیت هایی از جمله مهم شدن وب‌سایت تبلیغ دهنده در آن کلمه کلیدی خواهد داشت.
  • تبلیغات ویدیویی: این روش تبلیغاتی توسط سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های آپلود و نمایش ویدیو ارائه می‌شود. برای مثال معروف ترین وب‌سایت‌هایی که این سرویس ها را ارائه می‌دهند، یوتیوب و ویمئو هستند و در ایران می توانیم به آپارات اشاره کنیم. البته شیوه دیگری برای تبلیغات ویدیویی وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی دیگری چون فیسبوک و مخصوصا در ایران در اینستاگرام رایج شده است که پتانسیل خوبی برای این روش تبلیغاتی دارد.
  • ایمیل مارکتینگ: یکی از روش های معمول در تبلیغات است که در آن ارسال ایمیل تبلیغاتی برای انبوه مخاطبان انجام می شود.

تا اینجا با انواع تبلیغات و نقش هر روش در بازار تبلیغات آشنا شدیم. تبلیغات ویدئویی که دارای جذابیت های زیادی است و به نسبت هزینه آن بازدهی بسیار زیادی دارد، بار سنگینی از بازار تبلیغات را بر دوش می کشد.در شکل زیر جایگاه تبلیغات ویدئو را به طور خلاصه مشاهده می کنید.روش‌های تبلیغات

موشن گرافیک و تبلیغات ویدئویی

امروزه با بهبود نسبی کیفیت و سرعت اینترنت در ایران و همچنین گسترش سایت های ویدیو محور و شبکه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی بسیار مورد توجه قرار می گیرد.در گذشته تبلیغات ویدیویی تنها محدود به چند ثانیه ابتدایی فیلم های موجود در وب سایت ها بود و هر کاربر در چند ثانیه اول، آن فیلم تبلیغاتی را نگاه می کرد و بعد از مشاهده آن تبلیغ، فیلم مورد نظر اجرا می شد.

اما با گذشت زمان، ایده های جدیدتری به این شاخه اضافه شده است و از فن‌های جذابی برای ویدیو مارکتینگ استفاده شد که کم کم افراد و شرکت‌های مختلف به موشن گرافیک و تهیه فیلم‌های جذاب روی آورده‌اند که تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن محصول و برند آنها دارد.بنابراین بهتر است هزینه کنید و یک ویدیو کامل و مناسب برای معرفی محصول خود تهیه کنید و پس از تهیه کردن یک ویدیو خوب برای کسب ‌وکارتان آن را در سایت خود قرار دهید و هم‌چنین می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در آن‌ها حساب کاربری دارید، منتشر کنید و مطمئن شوید که دیگران آن را می‌بینند، این روش از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است.

موشن‌ گرافیک‌ ها با ایجاد حرکت در تصاویر گرافیکی زیبا و جذاب توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.گرافیک‌های متحرک از گرافیک‌های ساده بی‌تحرک جذابیت بیشتری دارند و به سرعت می تواند مطلب مفصلی را به طور کامل توضیح دهند.فیلم‌های متحرک یا موشن‌ گرافیک‌ ها می‌توانند کاری کنند که پیام‌های مورد نظر سازندگان به راحتی در ذهن مخاطبان در رده‌های سنی مختلف حک شود.

همچنین تبلیغ دهندگان و بازاریاب ها به جای طراحی کاتالوگ‌ و بروشور با هزینه های به مراتب بیشتر و بازدهی کمتر و یا انتقال مستقیم اطلاعات خام، می‌توانند با ساخت یک موشن‌ گرافیک مناسب، حجمی از اطلاعات مورد نظرشان را به صورت دلچسب ‌تری به مخاطبان عرضه کنند.موشن گرافیک با انعطافی که دارد باعث می شود بتوان برای تمامی رده های سنی موشن گرافیک مناسب آن رده سنی را ساخت.

موشن‌ گرافیک‌ ها آن قدر پتانسیل تاثیرگذاری بر روی مخاطبان را دارند، که گاهی اوقات کاراکترهایی که از آنها در موشن گرافیک استفاده شده است بعدا تبدیل به نماد آن برند شده است.آیا هنوزهم در اهمیت موشن گرافیک در تبلیغات شک دارید؟ اگر جواب شما منفی است، فرصت را از دست ندهید و با تهیه یک موشن گرافیک برای محصول، خدمات و برند، از بازدهی فوق العاده تبلیغاتی آن استفاده کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.همین حالا با متخصصین و طراحان و سازندگان موشن گرافیک در آکادمی رابعی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

 

 

چند نمونه‌ی جالب لوگو 3 بعدی متحرک را در زیر مشاهده می‌کنید.

 

صرافی هیوبیران سپاه پاسداران  پایگاه  بقیع نوبیتکس
بیتستان صرافی بایننسیران کمپانی کوینکسیران  اکو اسمارت

 

مطمئنا، تا الان تصور می‌کردید که لوگو یکی از ابزارهای مدرن دنیای بازاریابی است. اما با یکم تحقیق می‌فهمید که لوگو هم به اندازه خود بازارایابی، عمر کرده ‌است. چرا باید از لوگو استفاده  کرد؟ آیا باید امروزه هم برای معرفی برند خود از لوگوهای ساده بهره جست؟ لوگو موشن چیست؟ در ادامه مطلب به صورت مفصل درباره طراحی لوگو موشن و چرایی آن صحبت خواهم کرد، با من همراه شوید.

 

تا الان تصور می‌کردید که لوگو یکی از ابزارهای مدرن دنیای بازاریابی است. اما با یکم تحقیق می‌فهمید که لوگو هم به اندازه خود بازارایابی، عمر کرده ‌است. چرا باید از لوگو استفاده  کرد؟ آیا باید امروزه هم برای معرفی برند خود از لوگوهای ساده بهره جست؟ لوگو موشن چیست؟ در ادامه مطلب به صورت مفصل درباره طراحی لوگو موشن و چرایی آن صحبت خواهم کرد، با من همراه شوید.

برای اولین بار، در دوره رنسانس، صنعتگران به عنوان نشانه‌ای از صنعتگری برای خود، نمادهایی از چوب و سنگ تراشیدند. از سال ۱۸۷۶ به بعد، کسب و کارها برای خود لوگو انتخاب کردند، و تا به امروز، هر جا که بحث بازاریابی شد لوگو هم حاضر است. پس آنقدر هم که فکر می‌کنیم لوگو تحول نیافته است.

از  انقلاب دیجیتالی نیم قرن اخیر به بعد شاهد  رقابت بیشتر و بیشتر بین برندها بوده‌ایم. از آنجایی که صبر و حوصله مردم کم شده و فوری قضاوت می‌کنند، برندها نهایت تلاش خود را می‌کنند، تا محتواهایی جذاب تولید کرده و با استفاده از آنها توجه مخاطب هایشان را جلب کنند. شرکت‌ها مدام به دنبال روش‌های جدیدتر و موثرتری هستند تا تاثیر شگفت‌آوری روی مخاطب هایشان بگذارند و از رقبایشان پیشی بگیرند.

مردم فکر می‌کنند که اگر قرار است لوگو تحول یابد، باید گام بعدی  آن انیمیت کردن لوگو باشد. شاید هم حرکت دادن لوگو یا لوگو موشن گام بعدی طراحی لوگو باشد.

موشن کردن یک لوگو که طراحی عالی داشته باشد، هویت برند را پر جنب و جوش، سرگرم کننده و جذاب نشان می‌دهد. لوگوموشن باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطبین می‌شود.

لوگو motionگوگل

لوگو موشن چیست؟

لوگو قلب برند است. لوگو نشان دهنده شخصیت یک برند (یا یک محصول) است. علاوه بر آن لوگو نقش بسیار مهمی در استراتژی برندسازی یک شرکت دارد. لوگویی که قوی طراحی شده باشد به تنهایی می‌تواند داستان هر برندی را به بهترین نحو بیان کند  و در عین حال مخاطبین می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

انیمیت (حرکت) دادن لوگو به وسیله نرم‌افزارهای مربوطه (معمولاً افتر افکت) را لوگو موشن گویند.

لوگوی شما می‌تواند وجهه تاثیرگذاری برای برندتان بسازد و این پایه و بنیاد یک استراتژی بازاریابی موفق است.

دوران گرافیک‌هایی که فقط برای چاپ طراحی شده بودند (گرافیک‌های ایستا) دیگر به پایان رسیده است. به لطف تکنولوژی‌های مدرن فرصت‌های بهتری به وجود آمده‌‌اند و ما باید به نفع خود نهایت استفاده  از این فرصت ها را بکنیم.

شاید کارتان با چند حرکت ساده لوگو تمام شود، شاید هم کلا یک انیمیشن کوتاه از لوگویتان تهیه کنید. این بستگی به شما و طراح گرافیک‌تان دارد؛ چه نوع انمیشنی باشد، مدت زمان ویدیو چقدر باشد، و داستانیکه می‌خواهید در ویدیوتان نشان دهید چی است.

لوگو موشن موبوجت
لوگو موشن موبوجت ( کاری از استودیو هافتون )

چرا برند شما به لوگو موشن نیاز دارد؟

به محض اینکه لوگو موشن ترند شد و از سراسر دنیا طرفدار پیدا کرد، کسب و کارهای بزرگ و کوچک فوری دست به کار شدن که لوگوی برندشان را موشن کنند.

ولی چرا لوگو موشن آنقدر زود پر طرفدار شد؟

اصلا ارزش دارد که برای آن هزینه کنیم؟

بله، لوگو موشن بسیار شیک است، اما واقعا این تنها مزیت لوگو موشن است؟

در این بخش ، درباره اینکه  چرا لوگو موشن بازی رو در دست گرفته بحث خواهم کرد.

لوگو موشن وجهه‌ای منحصر به فرد برای برندتان می‌سازد!!

خیلی از شرکت‌ها لوگوهای مشابهی دارند که برای مخاطب‌ها خسته کننده هستند. البته، با توجه به اینکه لوگو نمایانگر خدمات یک برند است و خیلی از برندها خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند، ممکن است این شباهت غیر عمد اتفاق بیافتد.

اما برای اینکه لوگویتان را منحصر به فرد جلوه دهید، حرکت و جلوه‌های تصویری مختلفی به لوگویتان اضافه کنید و خودتان را از دیگر برندها متمایز سازید. چون وقتی که یک لوگو را موشن می‌کنید هیچ محدودیتی در خلاقیت به خرج دادن وجود ندارد.

لوگو موشن دریبل

آیا لوگو موشن بر برندسازی تاثیر می‌گذارد؟

خیلی از کارشناسان می‌گویند که تصاویر محرک و همچنین محتواهای ویدیویی نسبت به محتواهای دیگر بیشتر در ذهن مخاطب می‌مانند. بعضی از انیمیشن ها فقط ۱۰ ثانیه طول می‌کشند و باز هم نسبت به یک تصویر ایستا تاثیرگذاری بیشتری دارد. یک تحقیق نشان داده‌ است که فقط در ۱دقیقه ویدیو، می‌توانید برابر با ۱.۸میلیون کلمه ارزش آفرینی کنید.

اگر در کمپین هایی که برای برندسازی اجرا می‌کنید از لوگو موشن زیبا و معناداری استفاده کنید، نه تنها توجه مخاطب‌های را را جلب خواهید کرد، بلکه برند شما در ذهنشان ماندگار خواهد شد.

برندهایی که روی لوگو موشن سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، بعد از به نمایش گذاشتن لوگو موشن هایشان، نتایج چشمگیری در استراتژی برندسازی خود به دست آورده‌اند.

کاری کنید که مخاطبین در اولین برخورد با برندتان، عاشق آن شوند. چگونه؟

اولین برخورد تاثیر عمده‌ای بر روی دیدگاه مخاطب ها نسبت به برند شما دارد. فقط چند ثانیه طول می‌کشد که بفهمیم چه چیزی ارزش دیدن دارد و چه چیزی ارزشش را ندارد. با توجه به اینکه لوگو اولین نمایانگر یک برند است، مهم است که با آن تاثیر مثبتی بر روی مخاطب هایتان بگذارید. با استفاده از یک لوگو موشن منحصر به فرد، می‌توانید مخاطب هایتان را شگفت‌زده کنید و احتمال خاطره‌سازی از برندتان  را افزایش دهید. همچنین آنها را خاطرخواه برند خود کنید. البته لوگو موشن فقط یکی از راه‌های ایجاد ارتباط با مخاطب است.

لوگو موشن راکت گراف

احساسات مخاطب های خود را برانگیزید

مبنای قضاوت ما انسان‎ها احساساتمان است و در مراحل بعدی تصمیم‌گیری،از منطق و عقل کمک خواهیم گرفت.

به کمک یک لوگو موشن عالی و منحصربفرد، می‌توانید حس شادی، هیجان، و دیگر حس های مثبت مخاطب هایتان را تلنگر بزنید. وقتی که از همان اول مخاطب‌هایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهید، احتمال بیشتری دارد که آنها را وادار به انجام عملی (که می‌خواهید انجام دهند) کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به عنوان چیزی دلنشین برای مدتی طولانی در ذهن مخاطب هایتان جای بگیرید.

لوگو موشن بهترین ابزار برای بیان داستان شماست

اگر یک برند داستان تاثیرگذاری برای گفتن داشته باشد، ارتباط برقرار کردن با آن برند خیلی راحت تر خواهد بود. وقتی که مردم یک نمونه کار لوگو موشن را تماشا می‌کنند، فوری جذب لوگو می‌شوند. حال تصور کنید که با استفاده از لوگوموشن‌تان داستانی را منتقل کنید… چه لوگو موشن های افسانه‌ای که می‌توانید بسازید!

لوگو موشن نسبت به یک تصویر بی حرکت، توضیحات جزئی‌تری درمورد یک کسب و کار به مخاطب می‌دهد. مثل یک ویدیو کوتاه که داستان خاص یک محصول یا یک شرکت را بیان می‌کند.

بازاریاب‌هاس زیادی برای انتقال پیام هایشان از ویدیوهای انیمیشن توضیحی استفاده می‌کنند. وقتی که شما یک لوگو موشن دارید، یعنی شما می‌خواهید داستان و باورهای خود را بدون هیچ معطلی با مخاطب هایتان در میان بگذارید.

لوگو موشن فریمانه
لوگو موشن فریمانه ( کاری از استودیو هافتون )

شرکت خود را حرفه‌ای نشان دهید

ما انسان‌ها دوست داریم که با شرکت های حرفه‌ای معامله کنیم که به وعده های خودشان عمل می‌کنند.

ممکن است  مردم به چند وچون  و جزئیات کار و حرفه شما آشنا نباشند  اما مطمئنا از ترندهای روز دنیا باخبر هستند و انتظار دارندکارهای آنها حرفه‌ای و به روز باشد. شما می‌توانید با لوگو موشن، همیشه به روز و با توجه به ترندهای صنعت قدم بردارید. وقتی که ارائه خود را با توجه به ترندهای صنعت تنظیم می‌کنید، حرفه‌ای بودن خود در زمینه کاریتان را نشان می‌دهید.

چگونه لوگو موشن را به روش های شگفت انگیزی به کار ببریم؟

لوگو موشن ابزار جالب و سرگرم کننده‌ای است و می‌تواند شما را از رقبایان جدا کند. اما کجا و چگونه باید از این لوگو موشن ها استفاده کنیم که بیشترین نتایج را داشته باشیم؟

Logomotion فوبیز

Intro ویدیوهای برند

استراتژی ویدیو مارکتینگ   خیلی وسیع است و روز به روز هم بر وسعت آن افزوده می‌شود. طبق تحقیقی که درباره تاثیر ویدیو مارکتینگ بر رشد کسب و کارها در سال ۲۰۱۹ انجام داده‌اند، حدود ۹۹% صاحبان کسب و کار از ویدیو برای کارشان استفاده کرده‌اند، که بنا بر گفته ۸۸% آنها، قصد دارند که بیشتر هم روی ویدیو هزینه کنند.

اما خب، افزایش بازار ویدیو مارکتینگ، رقابت بین صاحبان کسب و کار را هم زیاد می‌کند. اگر ویدیو خود را با نشان دادن لوگو موشن‌تان شروع کنید، در دید مخاطب هایتان حرفه‌ای تر به نظر خواهید رسید. در عین حال از لحظه‌ای که مخاطب ویدیو را پخش می‌کند پیام کلی‌تان هم واضح و ساده منتقل می‌شود.

Outro ویدیوهای برند

لوگوموشن به همان اندازه‌ای که در intro ویدیوها موثر است در outro هم به شما سود می‌رساند. وقتی که هم در اول و هم در آخر ویدیوهایتان لوگو موشن‌تان را می‌گذارید به بیننده‌هایتان یاد‌آوری می‌کنید که شما کی هستید.

وقتی که مردم ویدیویتان را تا آخر می‌بینند، انتظار دارید که به مرحله بعدی قیف فروش شما بروند. حالا چه دانلود اپلیکیشن شما باشد، چه بستن قرارداد باشد یا هر چیز دیگری!

با پایان دادن ویدیویتان با لوگو موشنی که ساخته‌اید، برندتان در ذهن مشتری ها حک می‌شود و شاید اگر خوب روی آنها اثر بگزارید، آنهامراحل مهم پیش رویشان را هم بدون هیچ دردسری انجام بدهند.

سرویس دهنده‌های ایمیل

ایمیل همچنان یکی از پرکاربردترین راه‌های ارتباطی شناخته می‌شود، به ویژه در کسب و کارهای B2B. طبق انتشار IMAGINATION، ایمیل در بین تاثیرگذارترین منابع اطلاعاتی برای مخاطب های B2B در جایگاه سوم قرار دارد.

باوجود این، بیشتر سرویس دهنده های ایمیل شامل اطلاعات یکسانی می‌شوند: نام، عنوان شغل، لوگو، و شاید یک کنجکاوی انگیز کوتاه. آنقدر ایمیل ها فرمالیته شده‌اند که بعضی اوقات مردم اصلا به آنها توجه نمی‌کنند. با گذاشتن لوگو موشن در ایمیل هایی که ارسال می‌کنید، ایمیل را برای مخاطب ها وسوسه انگیز می‌کنید، و آنها وادار می‌شوند که حداقل دوبار ایمیلتان را ببینند.

 Fuuto Logo Motion

شبکه های اجتماعی

هر روز که می‌گذرد، شبکه های اجتماعی بیشتر به عنوان پلتفرم های تصویری استفاده می‌شوند. بنا بر گفته Social MediaExaminer  هشتاد درصد صاحبان کسب و کار برای استراتژی شبکه های اجتماعی‌شان از محتواهای تصویری استفاده می‌کنند.

وقتی بحث محتواهای تصویری باشد، ویدیو می‌تواند برگ برنده هر کسب و کاری باشد. انیمیشن توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. و با توجه به اینکه هر هفته پلتفرم های شبکه های اجتماعی شلوغ تر می‌شوند، مهم است که خود را برجسته کنید یک لوگو موشن می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد!

کاربرد GIF و ویدیو خیلی سریع در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. از این فرصت استفاده کنید، و لوگویتان را به اشتراک بگذارید و آن را جنجالی کنید. چند نمونه لوگو موشن بسازید بگذارید که بیننده هایتان به ورژن مورد علاقه‌شان رای بدهند. اینگونه هم مخاطب هایتان را درگیر می‌کنید هم برای خود شما کمکی است که لوگو موشن مناسب را برای کارتان انتخاب کنید.

وب سایت

اگر از لوگو موشن‌تان در جاهای مختلفی استفاده کرده‌اید، پس حتما باید وب سایتتان را به این لیست اضافه کنید. هر وبسایت، رزومه یک شرکت به حساب می‌آیند. یک لوگو موشن نه تنها وجهه وب سایت را بهبود می‌دهد، SEO سایت را هم تقویت می‌کند. بازدیدکنندگان، لوگو موشن ها را تماشا می‌کنند و بدین وسیله زمان بیشتری را در وب سایت شما می‌مانند. این شاخص تاثیر عمده‌ای بر روی رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو دارد.

وقتی که در صفحه اصلی وب سایتتان لوگو موشن می‌گذارید بازدیدکننده ها شگفت زده می‌شوند و از خوبی وب سایتتان کیف می‌کنند. هرچند، مهمه که به خاطر داشته باشید که لوگو موشن‌تان فقط یک بار تکرار شود. در غیر اینصورت لوگو موشن به مرور حواس بازدیدکنندگان را پرت و آنها را اذیت می‌کند.

 به‌سازان
لوگو موشن بهسازان ( طراح : خانم سپیده معلم )

بنر های تبلیغات دیجیتالی

شاید “banner ad blindness” به گوشتان خورده باشد، این به مشتری هایی اشاره می‌کند که به دلیل حجم زیاد بنرهای تبلیغاتی خیلی از تبلیغات‌ها را نادیده می‌گیرند. برای اینکه به بهترین نحو با این مشکل برخورد کنیم، بهتر است که به تبلیغات‌هایمان کمی جان بدمیم.

موشن گرافیک می‌تواند میزان تاثیرگذاری بنرهای تبلیغات دیجیتالی شما را تقویت کند، توجه بیشتری به خود جلب کند و نرخ کلیک بر روی لینک ها را هم افزایش دهد.

یک توصیه

همانطور که می‌بینیم، لوگو موشن معمولا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. لوگو موشن کمک می‌کند که برند بیشتر در ذهن مخاطب بماند، نرخ برندسازی را افزایش می‌دهد، داستان گویی را بهبود می‌دهد و وجهه منحصر به فردی برای برند می‌سازد. اما خب اگر می‌خواهید لوگو موشن‌تان موثر واقع شود، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از اینکه لوگو موشن‌تان را تولید کنید، اهداف شرکت را بررسی کرده و به هویتی که برند نشان می‌دهد فکر کنید.
  • درمورد کاربرانتان تحقیق کنید. شما باید لوگو موشن را با توجه به علایق مشتری هایتان تهیه و تنظیم کنید.
  • سعی کنید که کاربر را شگفت زده کنید. لوگو موشنی تولید کنید که هر ثانیه آن برای کاربر غیر قابل پیش بینی باشد.
  • لوگو موشن را مختصر بسازید. تلاش نکنید که یک فیلم پیچیده از لوگویتان تهیه کنید. ترجیحا، لوگو موشن زیر ۱۰ثانیه باشد بهتر است.

نظر شما چیست؟

اگر می‌خواهید که برای ساختن یک برند قوی دست بکار شوید و جدی هستید، باید برای تهیه یک لوگوی پرجلوه، وقت بگذارید و هزینه کنید. و با اضافه کردن انیمیشن به لوگویتان، برگ برنده را در دست بگیرید.

در هر حرفه و صنعتی شرکت‌های بسیاری در حال رقابت هستند و شما  با یک لوگوی مزخرف به هیچ وجه نمی‌توانید خود را متمایز جلوه دهید و  در این رقابت تنگاتنگ بازاریابی برنده شوید.

مدیران موفق  بر روی لوگو موشن سرمایه گذاری می‌کنند تا چند برابر سرمایه گذاری‌شان به دست بیاورند.

طراحی لوگو موشن

قبل از طراحی و ساخت لوگو موشن برای هر برندی باید دیدگاه‌های مدیریت برند و همچنین نیازها و علایق مخاطبین برند را بررسی کرد. در طراحی هر لوگو موشنی آنچه مهم است فقط جلب توجه مخاطب است. لوگو  باید باید به گونه ای انیمیت شود که در کمتر از کسری از ثانیه ذهن مخاطب را درگیر کند.

برندهای موفق و کاربلد به دنبال به دست گرفتن هر چه بیشتر بازار آنلاین هستند. آنها می‌دانند که ویدیو، پرمصرف‌ترین نوع محتوای آنلاین است. بر همین اساس اولویت خود را در جلب توجه بازدیدکنندگانشان با ویدیوهای کوتاه و تاثیرگذار کرده‌اند.

شما هم می‌توانید.

گروه استودیو طراحی آکادمی رابعی با بهره‌گیری از تجربیات چندین ساله خود می‌تواند به شما در طراحی و اجرای لوگو موشن برندتان کمک کند. با ما در تماس باشید. جهت دریافت ایده می‌توانید از اینستاگرام هافتون دیدن کنید. سعی کرده‌ایم برای برندهای که سفارش‌های خود را به ما داده‌اند بهترین نتایج را رقم بزنیم.

دوست داریم  با کامنت کردن، تصمیم و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر برای ساختن لوگو موشن‌تان به مشکل برخوردید، با ما تماس بگیرید.

تعرفه طراحی لوگو موشن

بسته به سناریو و زمان ویدیو (حداکثر تا ۱۳ ثانیه) از ۲ میلیون تا ۵ میلیون تومان

تعرفه طراحی موشن گرافیک

تا ۴۰ ثانیه ۲ میلیون تومان، تا ۱ دقیقه ۲.۵ میلیون تومان، تا ۲ دقیقه ۴ میلیون تومان و از ۴ دقیقه به بالا توافقی قیمت داده می‌شود.لازم به ذکر است که تعرفه‌های داده شده صرفا برای طراحی موشن هستند و هزینه‌های سناریونویسی، تصویرسازی، نریشن و … به صورت جداگانه حساب خواهند شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی