حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

یک خانه در آمریکا به‌صورت توکن غیر مثلی به حراج گذاشته شد

یک سرمایه‌گذار آمریکایی ۵۰ درصد از خانه خود در شهر بندری سنت لوئیس را به‌صورت توکن غیرمثلی (NFT) به حراج گذاشت. به گزارش کوین تلگراف، ایوان مالپیکا (Ivan Malpica) که یک سرمایه‌گذار است، روز گذشته بخشی از ملک خود در شهر بندری سنت لوئیس در ایالت میزوری آمریکا را در فروشگاه توکن غیرمثلی مینتِبِل (Mintable) به قیمت تقریبی ۴۲.۴۳ اتر (ETH)، معادل حدود ۷۶,۰۰۰ دلار، برای فروش قرار داد. در آگهی فروش، «مالکیت شراکتی (۵۰ درصد) این خانه با بازسازی اساسی» وعده داده شده و اشاره شده است که سال گذشته قیمت این ملک ۱۳۸,۰۰۰ دلار ارزیابی شده و در حال حاضر ماهانه ۱,۲۰۰ دلار درآمد از اجاره دارد. در آگهی همچنین آمده است: بیایید با اولین توکن غیرمثلی ملکی باهم تاریخ‌سازی کنیم! مالپیکا در گفت‌وگویی اظهار داشت که استفاده از توکن غیرمثلی امکان خرید ملک با ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند، اما باید با تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) بین خریدار و او که نشان‌دهنده مالکیت۵۰-۵۰ است، پشتیبانی قانونی برای آن ایجاد شود. او که به‌عنوان سرپرست مدیریت ریسک شرکتی در شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) کار می‌کند، افزود: توکن غیرمثلی در واقع نمایانگر مالکیت قانونی شما بر ملک نیست، اما به محض اینکه قرارداد عملیاتی را که به ثبت رسیده بنویسیم، اینگونه خواهد بود.

فروش به‌صورت توکن غیرمثلی و شراکتی، تراکنش آسان LLC را ممکن می‌کند. برخی بانک‌ها یا شرکت‌های اسناد احتمالاً پرداخت کامل با ارزهای دیجیتال را نپذیرند. در حال حاضر نمی‌توان یک ملک را ۱۰۰ درصد با ارز دیجیتال خرید. به این ترتیب، فروش نیمی از آن به‌صورت شراکتی، چنین امکانی را فراهم می کند. انتقال سند اکنون در حال انجام است و خریدار جدید و من یک شرکت با مسئولیت محدود ایجاد خواهیم کرد و چیزی را که «سند ترک دعوی» نامیده می شود با یک قرارداد عملیاتی تکمیل خواهیم کرد.

صرف‌نظر از اینکه مالپیکا همین دیروز این ایده را مطرح کرد، با توجه به اینکه اعطای حقوق قانونی و مالکیت از طریق توکن غیرمثلی در مرز بین قانونی و غیرقانونی بودن قرار دارد، وب‌سایت کوین تلگراف به افراد علاقه‌مند اکیداً توصیه می‌کند قبل از سرمایه‌گذاری در املاک از طریق توکن‌های غیرمثلی، بررسی‌های لازم را کرده و با یک وکیل مشورت کنند.

مالپیکا گفت که مدت‌ها است در املاک سرمایه‌گذاری می‌کند و تاکنون در ۳۰ ملک اجاره‌ای وارد قرارداد شراکت ۵۰-۵۰ شده است. او گفت که پس از شنیدن صحبت‌های گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)، مدیرعامل واینرمدیا (Vaynermedia)، در مورد توکن‌های غیرمثلی، به این حوزه علاقه‌مند شده است.

سرمایه‌گذارِ درونم باید وارد این حوزه می‌شد. هیچ وقت نمی‌خوام عقب بمانم.

تا لحظه تنظیم این خبر، این حراج حدود ۱۰۰ بازدید داشته و هنوز هیچ پیشنهادی برای آن ثبت نشده است. مالپیکا اظهار داشت که اگر این فروش موفقیت‌آمیز باشد، این ایده را گسترش خواهد داد.

او گفت:

من معتقدم اگر این موفقیت‌آمیز باشد، می‌توانم سهام شراکتی را به NFT تبدیل کنم، تا چندین نفر امکان مالکیت یک ملک اجاره‌ای درآمدزا را داشته باشند.

کوسالا هماچاندرا، بنیان‌گذار کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet)، به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفت که توکن‌های غیرمثلی به‌تدریج حوزه املاک و مستغلات را هم تحت پوشش قرار خواهند داد.

فکر می‌کنم نسخه فعلی توکن‌های غیرمثلی همچنان برای موارد استفاده بزرگ‌تر و گسترده‌تر تکامل خواهند یافت. مواردی مانند املاک و اثبات مالکیت اموال محسوس و هرجایی که توکن‌های غیرمثلی می‌تواند به انجام اقدامات قانونی کمک کنند. آن وقت است که همه چیز واقعاً جالب می شود.

شرکت‌های تجاری مثل RealT در حال حاضر املاک را به‌صورت توکن‌سازی‌شده ارائه می‌کنند.

  • کسب درامد واقعی از کوتاه ساز لینک



    دایمی و حلال



    به دو روش فعالیت در سایت و یا از طریق زیر مجموعه گیری



    انجام واریزی ها در کمتر از 24ساعت و بالاترین نرخ سود برای فعالیت یا زیرمجموعه گیری در ایران!!



    لینک وبسایت ام جی لینک:

    https://mj-link.ir/ref/majazi24
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی