حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

انتخاب طرح قرآنی بیرق‌های سیاه خراسان به عنوان طرح منتخب جشنواره آخرین منجی

از قرآن، مسجد، اذان و اهل البیت(ع) به عنوان اصول اجرای طرح بیرق‌های سیاه خراسان استفاده شده و این طرح در ابتدا با عنوان نگارش علیا و در سطح بسیار کوچکی به جامعه هنری عرضه شد و مورد توجه قرآن‌پژوهان و محققان مباحث مهدویت قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)  «حمید رابعی»، به عنوان مجری طرح بیرق‌های سیاه خراسان در قسمتی از معرفی این طرح که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری ذکر می‌کند، می‌گوید: آیا نرم‌افزار چیزی جز ایجاد رابطه منطقی بین حروف و اعداد و کلمات در یک بسته برای انجام محاسبات دقیق و رسیدن سریع‌تر به یک یا چند هدف است و آیا جنبش نرم‌افزاری را می‌توان بدون در نظر گرفتن ماهیت الفبای آن و نوع سخت‌افزار مورد استفاده تحقق بخشید.
وی اشاره می‌کند: در فرهنگ یک جامعه، الفبا و اعداد و کلمات چه نقشی دارند، آیا مصالح و ابزار یک معمار فرهنگی چیزی به جز حروف الفبا و اعداد و کلمات است، پیامبر اکرم (ص) در آغاز بعثت فرمودند قولوا لااله الا الله تفلحوا یعنی بگویید که هیچ خدایی جز الله نیست تا رستگار شوید و خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون» آیا فرهنگ مطلوب چیزی جز تلالوا نور وحدانیت خدا و حاکمیت الله بر تمام شئون زندگی و رفتارهای جوامع بشری است.
وی افزود: در دین مبین اسلام اذان به‌عنوان یک رسانه کاملا شناخته شده است کلامی که با نام جلاله‌ الله شروع می‌شود و با این نام نیز ختم می‌شود. قرآن کریم، همان کلامی که از منبع وحی بر رسول خاتم نازل شد تا برای تمام بشریت و در تمام دوران‌ها تا روز قیامت قابل استفاده باشد و سرلوحه زندگی قرار گیرد نیز یک رسانه است. اهل بیت پیامبر(ص) و زندگی ایشان برای این قیام سرنوشت ساز یک رسانه است. چه رسانه‌ای گویا‌تر و تأثیر‌گذارتر از عاشورا می‌توان یافت آیا اخباری که این رسانه‌ها هر روز و هر سال در عالم پخش می‌کنند برای ما راه‌گشا نیستند؟
وی با اشاره به اینکه طرح بیرقهای سیاه خراسان کاملا یک طرح و بسته رسانه‌ایست افزود: در این طرح تمام رسانه‌های اصلی دین اسلام به کار گرفته شده است. اذان، قرآن، مسجد و اهل بیت(ع). در این طرح از نامی استفاده شده است که آغاز و پایان اذان است. اسم جلاله الله، همان اسم و کلمه‌ای که خداوند متعال در قرآن درباره آن می‌فرماید کلمة‌الله هی العلیا....
حمید رابعی در تشریح بخشی از طرح که کمان عاشورا نام دارد اظهار می‌کند: جهان غرب که از گروه‌های مطالعاتی متعددی در موضوع اسلام‌شناسی بهره می‌برد، تلاش کرده است تا با ساخت فیلم ۳۰۰، مردم کشورهای غربی را در مقابل خطر احتمالی پرچم‌های سیاه خراسان (ایران) بسیج کند و برای تحقق این امر، تمام کوشش خود را به کار بسته است تا پرچم‌های سیاه ایرانی را پرچمی مخرب و ترسناک نشان دهد. کمان عاشورا که بخشی از طرح بیرق‌های سیاه است برای مقابله با چشم دجال طراحی شد و پیامش را به دولت حاکم در آمریکا رساند، به این خاطر که هشداری باشد به تمام دجال صفتان و حامیان آنها در اقصی نقاط عالم چرا که هلاکت دجال به دست یگانه منجی عالم بشریت به زودی زود محقق خواهد شد.
مدیر پایگاه اینترنتی ثقلین در معرفی قرآن علیا که بخش دیگری از طرح بیرق‌های سیاه خراسان است اشاره می‌کند در قرآن علیا حروف به صورتی طراحی شده‌اند که در تمام حروف انگلیسی به کار رفته در نگارش این قرآن، نام جلاله الله و اسامی ۱۴ معصوم (ع) و ... مستتر است.
وی می‌افزاید: بنا بر تأیید اساتید و هنرمندان اهل فن، این نوع نگاه و نگارش از قرآن برای نخستین بار پس از نزول وحی بر پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) در این کتاب الهی یعنی قرآن مجید استفاده شده است.
وی اشاره می‌کند: جامعه قاریان قرآن مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان امور قرآنی در سطح کشور با ارسال نامه‌ای ضمن تأیید طرح این اثر را کاملا بدیع ذکر کرده است.
مجری مسابقه سراسری پایان‌نامه نویسی با موضوع بازسازی بقیع و مدیر سایت اینترنتی بقیع در تشریح طرح مسجد ثقلین که دیگر قسمت‌های طرح بیرق‌های سیاه خراسان است با اشاره به این نکته که مسابقه بزرگ پایان‌نامه نویسی با موضوع بازسازی بقیع به عنوان اقدامی مؤثر در زمینه‌سازی برای بازسازی بقیع است می‌افزاید: طرح مسجد ثقلین به عنوان اولین طرح در این مسابقه مطرح شده است و راه را برای همفکری سایر عزیزان باز کرده است.
وی گفت: دانشجویان و طلابی که در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‌های علوم سیاسی، معماری، حقوق، فقه و اصول و علوم قرآنی و سایر رشته‌های مرتبط با اهداف اجرای مسابقه، موضوع پایان‌نامه خود را بازسازی بقیع و ارائه راه حل و طرحهای علمی و عملی قابل اجرا ، انتخاب نمایند جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهند کرد.
وی تأکید می‌کند: لزوم پیگیری برای بازسازی بقیع و یا حداقل زمینه‌سازی برای این امر بر هیچ انسان آزاده و مسلمانی پوشیده نیست که در این رهگذر یکی از اقداماتی که می‌توان روی آن تمرکز کرد، تشویق دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی و رشته‌های گوناگون برای انتخاب موضوعی برای پایان نامه‌های دانشجویی خود در این زمینه است تا به این وسیله هم طرح و ایده خود را در این مسیر انتخاب نمایند و هم تلنگری باشد به اذهان سایر دانشجویان و محصلان تا در این مسیر اقدامی کنند. وی خاطرنشان کرد: بدیهی است این طرح تا زمانی که حرم مطهر ائمه بقیع بازسازی نشده باشد ادامه خواهد داشت.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی