حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

پیشتازی هوآوی و ZTE در صنعت فناوری اینترنت ۶G

در زمینه ۵G، چین به یک پیشرو تبدیل شده است، چین نه تنها اولین کشور در جهان است که ۵G را در سال ۲۰۱۹ تجاری کرد، بلکه دارای ۷۰ درصد سهم از شبکه جهانی اتصال ۵G در سال ۲۰۲۰ است. با این حال، برای چین این یک پیروزی ارزشمند خواهد بود و طبیعتاً نمی‌تواند این برتری سخت را از دست بدهد. بنابراین چین اکنون از نظر توسعه ۶G چه می‌کند؟
شرکت‌های Huawei و ZTE پیشتاز هستند

هوآوی در زمینه ۵G به یک پیشرو جهانی تبدیل شده است، Huawei در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ ، ۳۲.۸٪ از بازار تجهیزات ارتباطی جهانی را به خود اختصاص داده است و در رتبه نخست جهان قرار دارد. در مورد این فناوری ارتباطی جدید ، هوآوی تحقیق را خیلی زود آغاز کرد. طبق گفته Ren Zhengfei ، تحقیق ۶G Huawei همزمان با ۵G انجام شده است. این باعث می شود هوآوی در زمینه جدید یک گام جلوتر باشد و Ren Zhengfei با اطمینان می‌تواند بگوید که Huawei در ۶G نیز پیشرو خواهد بود.



در ژوئن سال ۲۰۲۰ ، هوآوی با چین Unicom و Galaxy Aerospace دست به دست هم داد تا به توافق‌نامه همکاری استراتژیک ادغام هوا و فضا و زمین برای توسعه مشترک اتصال ۶G برسند، در فرانسه، Huawei همچنین یک مرکز تحقیق و توسعه ۶G ساخته است.

به غیر از هوآوی، ZTE یکی دیگر از غول های بزرگ ارتباطی در چین، ۶G را نیز توسعه داده است، شرکت ZTE به صراحت اعلام کرده است که تیم پیش تحقیقاتی این شرکت در حال تحقیق بر انواع مختلف فناوری های نمونه اولیه ۶G است.

شرکت ZTE هنگام پاسخ به سؤالات خبرنگاران و سرمایه گذاران در تاریخ ۲۸ دسامبر، یک بار دیگر اظهار داشت که این شرکت در تحقیق و توسعه ۶G سرمایه گذاری کرده و به طور فعال مبادلات و همکاری با همتایان این صنعت را انجام داده است.
پیشرفت فناوری ۶G



بسیاری از اپراتورهای چینی، فروشندگان تجهیزات، مخاطبان ترمینال ها و سایر شرکت‌های علاقه‌مند همه مقاله‌های سفید ۶G را منتشر کرده و برخی از طرح‌ها و پیش بینی‌های ۶G را ارائه داده‌اند.

در نوامبر ۲۰۲۰، چین همچنین با تحقیق و توسعه اولین فضای فضایی موج تراهرتز در جهان، در پرتاب یک ماهواره آزمایشی ارتباطی ۶G پیشگام شد که این امر تحقیقات ۶G چین را یک قدم جلوتر می‌برد.

تولید کنندگان پیشرو در زنجیره صنعت مانند آنتن‌ها و فرکانس‌های رادیویی نیز فناوری های مرتبط را به کار گرفته اند و در حال حاضر، زنجیره صنعتی چین در حال انباشت قدرت برای شکستن است.

اگرچه استاندارد ارتباطات ۶G هنوز تدوین نشده است اما کشورها در مورد بهبودهایی که ۶G ایجاد می‌کند به توافق رسیده‌اند و ۶G دارای دو ویژگی مشخص است.

۱. یک پوشش سیگنال جهانی است

ارتباطات ۶G دیگر محدود به ارتباطات زمینی نیست، بنابراین شبکه های ارتباطی زمینی برای دستیابی به پوشش سیگنال جهانی از طریق زمین ، دریا و هوا به ماهواره های ارتباطی متصل می‌شوند. در آن زمان سیگنال‌هایی بدون مانع در مناطق غیرقابل دسترسی مانند اقیانوس‌ها، بیابان‌ها و کوه‌های نیز وجود خواهد داشت.



۲. سرعت آن بیشتر است

در مقایسه با ۵G، سرعت ۶G پنجاه برابر ۵G خواهد بود و تأخیر تا حد زیادی کاهش می‌یابد، به این ترتیب پزشکی و آموزش از راه دور نیز پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

با این حال، جهش از ۵G به نسل جدید هنوز نیاز به غلبه بر بسیاری از مشکلات، مانند ارتقا materials مواد کاربردی و استفاده از امواج ۵G میلی متر دارد و ۶G احتمالا در سال ۲۰۳۰ تجاری سازی را آغاز می کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی