حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

سعید محمد، کارشناس فنی پرونده فساد در هولدینگ یاس

طیف هوادار قالیباف گویا سعید محمد را رقیب احتمالی برای قالیباف در جریان اصولگرایی می‌دانند و اصرار بر اینکه او از سمتش «برکنار شده و استعفا نداده» تلاشی برای اعتبارزدایی از سعید محمد است. اما حالا همه می‌دانند سعید محمد، کارشناس فنی پرونده فساد در هولدینگ یاس بوده که نفر اول آن پرونده عیسی شریفی است؛ قائم مقام باقر قالیباف در شهرداری تهران.

پرونده هولدینگ یاس زیربغل محمد : سعید محمد، سال ۹۶ و همزمان با مدیریت هولدینگ اطلس ایرانیان، به عضویت هیات مدیران شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس یا همان «هولدینگ یاس» درآمد؛ هولدینگی که با بازداشت «عیسی شریفی» قائم‌مقام باقر قالیباف در شهرداری تهران نامش به گوش رسید. گروه توسعه اقتصادی یاس خرداد ماه ۱۳۹۴ رسما آگهی تاسیس‌اش را در روزنامه رسمی منتشر کرد. سرمایه ابتدایی و اعلامی این گروه در آگهی تاسیس، ۲۰ میلیارد تومان ذکر شده. در آگهی روزنامه رسمی به تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۶، بنا بر تصمیمات مجمع عمومی سالانه شرکت، «سعید محمد» به نمایندگی از شرکت «امید سلامت شفا» به مدت دو سال عضو هیات مدیره این هولدینگ شد. اما عضویت سعید محمد در هیات مدیران هولدینگ یاس دوامی نداشت و پنج‌ ماه بعد، در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت تصمیم به انحلال آن گرفته شد و سعید محمد این بار در جایگاه یکی از مدیران تصفیه شرکت و مدیر اجرایی تصفیه گروه توسعه اقتصادی یاس نشست. البته او ماه‌ها بعد جای‌اش را به فرد دیگری داد.

 

محسن هاشمی‌رفسنجانی رییس شورای شهر تهران شهریور ۹۷ در گفت‌وگویی با «ایسنا» به شرح ماجرای هولدینگ یاس و قائم‌مقام قالیباف پرداخت. او گفت «بحثی در مورد فساد در شهرداری مطرح شد که منجر به دستگیری قائم مقام شهردار اسبق شد که بحث بین شهرداری و هولدینگ یاس که یکی از کارگزاری‌های وابسته به برخی نهادهاست، بود».

به گفته هاشمی «این پرونده بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حال پیگیری است» و «گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی مشغول بررسی پرونده هستند».

هاشمی گفته «موضوع فساد بهقراردادی بین شهرداری و یاس بر می‌گردد که مربوط به ۱۰هزار میلیارد تومان تبادلات مالی بود که باید به انواع مختلف در اقتصاد شهری فعال می‌شده است».

گرچه سعید محمد تاکنون در رسانه‌ها حرفی درباره پرونده هولدینگ یاس نزده، ولی با توجه به اینکه او مدیر اجرایی هیات تصفیه این هولدینگ بوده، احتمالا نکات و حرف‌های زیادی درباره این پرونده داشته باشد.

چند روز پیش از خداحافظی محمد با قرارگاه خاتم، یک کانال تلگرامی منصوب به محافظه‌کاران تندرو، مدعی شد که محمد مستنداتی از پرونده یاس را برای شورای نگهبان ارسال کرده.

این کانال همچنین نوشت که محمد کارشناس فنی این پرونده بوده که با توجه توجه به سمت او در هیات تصفیه و پیش از آن در هیات مدیران هولدینگ، دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد. قاعدتا او اشراف زیادی بر پرونده یاس دارد.

با کنار هم چیدن نقش‌های سعید محمد شاید حالا بتوان درک کرد که چرا برخی سایت‌های نزدیک به قالیباف بر «برکنار شدن» سعید محمد اصرار دارند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی