حمید رابعی

مدیر انتشارات قرآنیوم ، مدیر مسئول پایگاه اینترنتی اربعین و مجری طرح احیاء دستخط و بازآفرینی آثار ائمه اطهار علیهم السلام

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

اپلیکیشن تبدیل تصویر به متن OCR

به همت مرکز نور دسترسی به فنّاوری تبدیل تصویر به متن (OCR) باهدف گسترش ارائه خدمات پژوهشی و تحقیقاتی فراهم شد. هم چنین با کمک این سرویس می توانید تا تصاویر مقالات و کتب خود را با بالاترین کیفیت به متن تبدیل کنید.  اپلیکیشن OCR، برای بازگرداندن متن آرشیو‌های تصویری، بسیار کاربردی است و برای پژوهشگران و داده‌پردازان، دستیاری قدرتمند خواهد بود. قابلیت‌های این نسخه تبدیل فرمت‌های تصویری، مانند: JPG، PNG و GIF به داده‌های متنی ، امکان پذیرش فایل‌های تصویری تا حجم 5 مگابایت ، قابلیت بازیابی داده‌های متنی گسترده و پشتبانی از سه زبان: فارسی، عربی و انگلیسی است . دانلود در ادامه مطلب 

 

دانلود اپلیکیشن OCR    فناوری OCR مخفف عبارت Optical Character Recognition است که به کمک آن آن یک نرم‌افزار رایانه‌ای، متن موجود در تصاویر دیجیتال را تشخیص می‌دهد و آنها را به فایل‌های متنی قابل ویرایش تبدیل می‌کند. می توانید با روش زیر و بهره گیری از OCR فارسی در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید. متنی که می خواهید تایپ کنید را اسکن نمایید تا تبدیل به عکس شود. به گوگل درایو بروید و با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. https://drive.google.com حال باید عکس یا عکسهای مورد نظر خود را در گوگل درایو آپلود کنید. بدین منظور طبق عکس زیر بر روی My Driver کلیک کنید و گزینه Upload Files را انتخاب کنید.

OCR

در این مرحله باید فایل یا فایلهای مورد نظر خود که می خواهید به متن تبدیل کنید را انتخاب کنید و Open  را بزنید تا آپلود فایلها آغاز شود. پس از اینکه آپلود تمام شد روی فایل مورد نظر در گوگل درایو راست کلیک کنید و طبق عکس زیر ابتدا روی گزینه Open With و بعد Google Docs کلیک کنید.

OCR

اکنون فایل مورد نظر با برنامه ویرایشگر گوگل باز می شود و می توانید متن استخراج شده از آن عکس را به هر نرم افزاری که مد نظرتان است منتقل کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی